Vreselijk veel zin om naar Ghana te gaan

Stapje dichterbij goedkopere medicijnen

Waterpolo met kater

Philips Healthcare en W&I werken aan verdere samenwerking

3 juli 2008 - Zo’n vijftien softwaremanagers en architecten van Philips Healthcare (het voormalige Medical Systems) waren gisteren op bezoek bij de TU/e. Ze spraken in de University Club met de decaan en hoogleraren van de faculteit Wiskunde en Informatica over verdere samenwerking. x9_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

Zowel de faculteit als Philips Healthcare staan open hiervoor. Pieter de Bock, account manager grootbedrijf van de TU/e en organisator van het treffen, onderstreept het belang van informatie-uitwisseling. “Het is goed om te laten zien wat we als TU/e kunnen en te kijken waar we Philips Healthcare bij kunnen helpen.”

“Er kwamen gisteren veel zaken naar boven waarmee we verder willen gaan. We gaan de thema’s clusteren en vervolgens uitwerken naar projecten en programma’s”, vertelt De Bock enthousiast.

Stan Smits is Chief Software Technology Officer bij Philips Healthcare. Volgens hem is het belangrijk ‘om te laten zien wat wij doen en te zien wat zij doen’. “In onderling overleg merkten we dat we soms te weinig van elkaar op de hoogte zijn. We baseerden ons op twee jaar oude informatie. We willen weten wat er op de TU/e speelt en mogelijk kunnen we met onze kennis een bijdrage leveren. We zijn heel geavanceerd bezig, maar technieken worden complexer. Wellicht kan de TU/e op bepaalde onderdelen helpen. Verder willen we onder de aandacht brengen dat we studenten een interessante stageplek kunnen geven.”

Philips Healthcare telt ongeveer vierduizend medewerkers. Daarvan werken circa zeshonderd aan software.