Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 4 september uit.
Vuurwerkincident enige minpuntje tijdens Intro
19 augustus 2008 - Vijf studenten kregen afgelopen donderdag roetdeeltjes in hun ogen van het vuurwerk bij het Bunkerfestival tijdens de Intro. Vier van hen studeren aan de TU/e. Ze liepen geen blijvend letsel op. De boosdoener zou de wind zijn, die net verkeerd stond.
x35_s.jpg
Foto: Rien Meulman.

Eén jongen is ter plekke behandeld. De overige vier studenten zijn naar het ziekenhuis in Veldhoven gebracht, waar een oogarts hun ogen reinigde. Binnen anderhalf uur waren ze terug bij de Bunker.

Het vuurwerk werd afgestoken vanaf het dak van de Bunker. Ing. Mirjam Jahnke, hoofd Bedrijfshulpverlening, laat weten dat de benodigde vergunningen waren geregeld. “Een erkend bedrijf stak de pijlen af en we hebben een gedeelte met hekken afgezet. Op dat grensgedeelte kwamen net een paar stukjes verkeerd terecht.”

Volgens het hoofd Bedrijfshulpverlening is de Intro over de hele linie goed verlopen. “Het leek donderdagavond drukker dan voorgaande jaren. Wat dronken mensen heb je altijd wel, maar er waren geen escalaties. Uit beveiligingsoogpunt was het een gezellige en goede Intro.”

De Introcommissie sluit zich hierbij aan. Ruud Boesten: “We hebben een hoop positieve reacties gehad. Het begin van de sportdag was chaotisch, maar na een uur liep het. De opkomst bij de activiteiten bleef hoog in de loop van de week. We hebben geluk gehad met het weer. De stortbuien kwamen juist op momenten dat we binnen waren.”

De combinatie met de Intro voor internationale studenten viel blijkbaar in goede aarde. “De buitenlandse studenten hebben met een groot deel van het programma meegelopen en ze waren tevreden over de activiteiten.”