Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 4 september uit.

Excellentie rode draad bij opening academisch jaar TU/e

28 augustus 2008 - Excellentie in het onderwijs, in de sport en in het bedrijfsleven. Het komt allemaal aan bod tijdens de opening van het academisch jaar van de TU/e op maandag 1 september in het Auditorium. Gastsprekers op die dag zijn KPN-topman Ad Scheepbouwer en oud-hockeybondscoach Tom van ’t Hek. x45_s.jpg
Archieffoto: Bart van Overbeeke

Rector magnificus prof.dr.ir. Hans van Duijn concentreert zich in zijn lezing op uitblinken in het onderwijs. Ad Scheepbouwer, voorzitter van de Raad van Bestuur van KPN, gaat in op presteren in het bedrijfsleven. Van ’t Hek spreekt over excellentie in sport.

De officiële opening zal dit jaar ‘erg spectaculair’ zijn, voorspelt Annelies Verschuren, hoofd Bureau voor Promoties en Plechtigheden. Artieste en zangeres Annet Dellegno zweeft in een zilveren bol door het Auditorium.

Verder staan een ‘muzikaal intermezzo’ (piano en elektrische gitaar) en de uitreiking van de onderwijsprijzen op het programma. Ook is er de verkiezing van de student van het jaar. Het programma begint om 16.00 uur. Het laatste onderdeel is een beachparty in een feesttent bij het Hoofdgebouw met onder meer de Loco Loco Discoshow en XQSME. Het programma staat open voor medewerkers, studenten en mensen van buiten de TU/e.

.