TU/e en CERN

Binnendoor wordt buitenom

Biodieselfabrikant uit Zeeland
Weekendopenstelling De Hal matig bezocht
18 september 2008 - De eerste weekendopenstelling van de centrale bibliotheek, op zaterdag 13 en zondag 14 september, is matig bezocht.

“Druk kunnen we het niet noemen”, zegt Leo Delescen, hoofd publieksdiensten bibliotheek. “Maar dat kun je van de eerste maal ook niet verwachten. Het was minder druk dan in een tentamenperiode.” De studenten-assistenten die de bibliotheek bemanden, telden iedere twee uur hoeveel werkplekken bezet waren. De piek lag op 14 studenten.

Bij de ICTheek, waar ze een eigen telling bijhouden, spreken ze van een ‘redelijke bezetting’. Vanaf het middaguur waren daar steeds meer dan een dozijn studenten aan het werk. Het drukst was het rond vier uur ’s middags met op zaterdag 19 en op zondag 23 personen. Bedoeling van de experimentele openstelling op zaterdag- en zondagen tot 5 oktober (van 10.00 tot 22.30 uur) is om te kijken of er behoefte is aan een weekendopenstelling als studieplek. De uitleenbalie is dan gesloten.