Internationale studenten verhuisd

De harde knip

TU/e-ondernemers in de dop
Internationale masterstudenten verhuisd naar spaceboxen
11 december 2008 - Een groep van 25 internationale masterstudenten is zaterdag 6 december verhuisd naar de nieuwe spaceboxen op de campus. Zij volgen de groep van 36 die twee weken ervoor al hun spaceboxen hebben betrokken Met deze verhuizing zijn alle internationale masterstudenten van dit jaar definitief gehuisvest.
Foto: Rien Meulman

“We hebben echt naar dit moment uitgekeken”, vertelt Saudith Durango Galván uit Colombia. De masterstudente Systems and Control is een de studenten die de afgelopen maanden op vakantiepark ’t Wolfsven in Mierlo woonde. “De faciliteiten daar waren erg goed vergeleken met die van sommige andere studenten op de universiteit, maar het heeft toch wat nadelen om daar te wonen. We hadden geen internettoegang. Bovendien moesten we erg vroeg opstaan om de bus te pakken. Het vervoer van en naar de TU/e kostte ons bijna twee uur per dag.”

Haar vriendin Ekatarina Mahu uit Moldavië, die Sustainable Energy studeert, voegt daaraan toe: “Omdat we geen internettoegang hadden, bleven we langer in de bibliotheek en kwamen we daardoor ook weer later op de avond in Mierlo aan. Dat betekende dat we in het donker door de bossen terug moesten lopen. Dat was niet echt prettig. We kunnen nu thuis lunchen en we kunnen later afspreken zonder dat we ons zorgen hoeven te maken over de bus terug. En het is erg fijn om eindelijk thuis internettoegang te hebben.”/.