Internationale studenten verhuisd

De harde knip

TU/e-ondernemers in de dop
Symposium over zichtbaar maken van geluid
11 december 2008 - Donderdag 18 december wordt aan de TU/e een mini-symposium gehouden rond het thema Sound Imaging. De bijeenkomst is ter gelegenheid van de promotie van ir. Rick Scholte, die aansluitend zijn onderzoek verdedigt.

Scholte verzorgt tijdens het symposium een demonstratie van het door hem ontwikkelde Sound Imaging-systeem. Door deze methode bereikt het in kaart brengen en analyseren van geluid een nieuwe fase. Met zogeheten akoestische hologrammen worden geluidsbronnen niet alleen nauwkeuriger gemeten, maar ook zichtbaar gemaakt. Het biedt de mogelijkheid om telefoons, televisies, maar ook grote machines, op efficiënte wijze stiller te maken.
Na zijn promotie start Scholte een eigen bedrijf om zijn vinding op de markt te brengen.

Het symposium vindt plaats in zaal 4 van het Auditorium van 13.30 tot 15.15 uur. De hoofdspreker, dr. Earl G. Williams, is één van de pioniers op het gebied van de ‘Near-Field Acoustical Holography’-theorie en tevens schrijver van het boek ‘Fourier Acoustics’. Projectleider prof.dr.ir. André de Boer presenteert de resultaten van het project ‘Inverse Acoustics’ dat door technologiestichting STW is opgezet. De bijeenkomst markeert tevens de afronding van de STW Valorisation Grant (fase 1) ‘Sound Imaging, a Sound Business’ van Scholte en prof.dr. Henk Nijmeijer./.

Aanmelden voor het symposium kan via r.scholte@tue.nl.
Volgende week in Cursor uitgebreid aandacht voor het promotieonderzoek van Scholte.