Mini-antennes zijn samen sterker

To pi or not to pi

Een podium vol met vrouwen
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
ID-studenten ingezet als Akademie-assistent
19 maart 2009 - Twaalf studenten Industrial Design (ID) kunnen hun bijbaantje opzeggen: ze worden met geld van het ministerie van OCW aangesteld om mee te werken aan onderzoek naar intelligente spelconcepten.

De studenten gaan in de capaciteitsgroep User-Centered Engineering (UCE) bekijken hoe je intelligente spelconcepten kunt gebruiken om kinderen meer te laten bewegen en samen te laten spelen. Dr.ir. Tilde Bekker van UCE, verantwoordelijk voor het project, zegt al een achttal studenten te hebben geselecteerd. “We willen ze eerst een half jaar een dag per week inzetten, om vervolgens te kijken welke studenten in aanmerking komen voor een tweede halfjaar.” Het Akademie-assistentschap is bedoeld voor masterstudenten, maar ook studenten in de afrondende fase van de bachelor maken een kans, zegt Bekker.

Het programma, een initiatief van de KNAW en het Interstedelijk Studenten Overleg, is bedoeld om getalenteerde studenten te laten kennismaken met de praktijk van het wetenschappelijk onderzoek. Landelijk komen er ongeveer honderdvijftig studenten in aanmerking voor deze nuttige bijbaan./.