Moodboards maken

Bierfiets
Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Nieuwe voorzitter U-raad gevonden bij Industrial Design
8 april 2009 - Ir. Monique, sinds 2006 programmamanager bij de faculteit Industrial Design, gaat per 1 juli aan de slag als nieuwe voorzitter van universiteitsraad. Ze volgt dr. Laurent Nelissen op, die begin november directeur bedrijfsvoering werd bij de faculteit Scheikundige Technologie. x4_s.jpg
Ir. Monique

Ze (38) studeerde in 1998 af bij de TU/e-opleiding Technische Bedrijfskunde. Aansluitend startte zij een loopbaan in het bedrijfsleven. Na ervaring te hebben opgedaan bij Philips Noord-Amerika, Lucent Technologies en RET, in de rol van productmanager, besloot ze drie jaar gelden over te stappen naar de TU/e.

De rol van voorzitter van de universiteitsraad spreekt haar erg aan. “Mijn carrière kenmerkt zich door functies in complexe en veeleisende omgevingen”, zegt ze. “Ik vind het belangrijk om alle partijen en standpunten binnen de U-raad goed te begrijpen en er zorg voor te dragen dat alle perspectieven op een eerlijke en adequate manier gewogen en meegenomen worden.”

Is ze in haar eigen studietijd lid geweest van een studentenfractie, of heeft ze in het verleden al andere bestuurlijke ervaring opgedaan? “Nee, ik ben nooit lid geweest van een studentenfractie en op dit niveau heb ik nog geen bestuurlijke ervaring, maar wel binnen bijvoorbeeld de kinderopvang en een ouderraad. Dit is voor mij nieuw en ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.” Een sterke en gezonde relatie met het College van Bestuur ziet ze als een belangrijke voorwaarde voor succes.

Tot 1 juli fungeert dr. Jos Maubach, lid van de personeelsfractie PUR/TU-één, nog als plaatsvervangend voorzitter.