Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief

Scholiere met 9,2 gemiddeld naar TU/e

2 juli 2009 - Charley van der Sman uit Den Hoorn haalde een 9,2 gemiddeld voor zestien examenvakken. De gymnasiaste kiest voor Werktuigbouwkunde in Eindhoven. Ze kiest op gevoel voor het zuiden en niet voor Delft, dat om de hoek ligt. "De TU/e lijkt me klein en persoonlijk. En gezellig."

Aan de TU/e-faculteit Werktuigbouwkunde de taak om komend studiejaar een heel slim meisje “heel veel nieuwe dingen te leren”. Want dat is de reden dat Charley van der Sman naar de TU/e komt.

De zeventienjarige heeft op het Stanislascollege in Delft eindexamen gedaan in zestien vakken voor de profielen Natuur & Techniek en Natuur & Gezondheid. Ze haalde haar laagste cijfer, een acht, voor Nederlands. Op wiskunde, scheikunde, natuurkunde en Frans scoorde ze een tien en voor de rest van de schoolvakken haalde ze een negen. Haar gemiddelde is 9,2.

Hoewel ze op fietsafstand van de TU Delft woont, kiest ze toch voor de TU/e. “Ik was op de open dagen en in Eindhoven voel ik me meer thuis. Het ‘voelt’ kleiner en gezelliger. Ik kies Werktuigbouwkunde omdat dat een brede studie is waarmee ik nog alle kanten op kan.”