Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief

Bigbands laten Blauwe Zaal swingen

15 juli 2009 - De Eindhovense Bigband Studentproof, bestaande uit twintig (voormalige) studenten, ging dinsdagavond 14 juli helemaal los tijdens een dubbelconcert met de Britse tieners van de Aylesbury Music Centre Big Band in de Blauwe Zaal van het Auditorium van de TU/e.  x14_s.jpg
De kopersectie van Bigband Studentproof aan het werk. Foto: Rien Meulman

Volgens Thomas Hermans, promovendus bij Scheikundige Technologie en voorzitter van Studentproof  en eerste trombonist, was het concert een succes: “Het was een goed optreden en de zaal zat aardig vol. Het was ook leuk om met zo’n jonge band op te treden.” Studentproof trad eerst een uur op, waarna de Aylesbury Music Centre Big Band aan de slag mocht. De avond in de Blauwe Zaal werd afgesloten met een gezamenlijke toegift.

De Britse tieners hadden een druk schema, vertelt Hermans: “Zondag stonden ze op North Sea Jazz, maandag hadden ze ook een optreden, en de middag voor ons gezamenlijke concert kregen ze nog een workshop van onze dirigent Charles Green. Ze zijn gemiddeld zestien jaar, maar ze kunnen echt spelen, anders kom je ook niet op North Sea Jazz.”
De Aylesbury Music Centre Big Band vergaarde roem in Engeland door het winnen van enkele belangrijke prijzen.

Studentproof werd in 1989 opgericht en is onder leiding van de Amerikaan Charles Green in twintig jaar uitgegroeid tot een semi-professioneel jazz-orkest. De bigband bracht twee cd’s uit (Fresh-Outa-School in 1999 en Actual Proof! in 2004). De volgende opnames -liefst live- zullen nog even op zich laten wachten, zegt voorzitter Hermans. “We zoeken op dit moment een nieuwe drummer en pianist. Dat moet eerst worden geregeld.”