Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief
Betere samenwerking bij terugdringen kamernood
21 juli 2009 - De realisatie van woningen voor studenten en internationale gasten is een stap dichterbij gekomen nu hier vorige week een convenant voor is ondertekend door universiteitssecretaris ir. Harry Roumen en wethoudster Mary Fiers van Wonen en Ruimte.

Andere ondertekenaars van het convenant zijn Brainport Development, ROC Eindhoven, Fontys Hogescholen en de woningbouwcoöperaties Trudo, Woonbedrijf en Wooninc. Doel van het convenant is een betere samenwerking tussen de diverse partijen bij het realiseren van huisvesting voor (internationale) studenten. Op het programma staan het handhaven van het huidige woningaanbod en het vervangen van 344 tijdelijke wooneenheden door permanente.

De gemeente verwacht overigens ook bij het vasthouden aan het huidige woonaanbod al direct een tekort van 250 wooneenheden, oplopend tot 375 kamers in 2012 bij de groep internationale studenten. Of er bij de reguliere Nederlandse studenten ook sprake is van een dergelijk tekort zal voor februari 2010 in kaart zijn gebracht.

De regie voor dit onderzoek ligt in handen van de gemeente, net als het plannen van de overlegmomenten met de convenantpartners. Het convenant is een concrete stap in het ‘Aanvalsplan kredietcrisis’ van de gemeente Eindhoven.