Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief

Talencursussen komend semester nog als vanouds

22 juli 2009 - Komend semester is het voor de laatste keer mogelijk Frans, Duits, Russisch en Italiaans te leren bij het Centrum voor Communicatie Taal & Techniek (CTT). Daarna worden alleen met zekerheid de talencursussen Engels, Nederlands en NT2 aangeboden.

Het College van Bestuur stelde dit voorjaar dat het niet de taak is van de TU/e om naast Engels en Nederlands ook andere talen aan te bieden. Toch blijft nog een semester alles bij het oude. “Het belang van de student staat voorop”, zegt Vincent Merk, docent Interculturele Communicatie, die daarnaast ook Frans doceert op de TU/e. “Wanneer een student een talencursus in zijn studie heeft gepland moet de universiteit daar rekening mee houden. Vandaar dat er nog een semester alles als vanouds wordt aangeboden.” Over Spaans is volgens Merk nog geen beslissing gevallen.

De inschrijving voor de talencursussen start op 1 augustus. Voor Engels, Spaans, Frans, Italiaans en Russisch gaat de aanmelding via studyweb. Voor andere talen moet je contact opnemen met bij het secretariaat CTT in De Hal 1.39. De cursussen beginnen vanaf 31 augustus.