Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief
Ingang campus ruim een maand dicht
17 augustus 2009 - De oostelijke ingang tot het universiteitsterrein, aan De Zaale, gaat een maand dicht. De afsluiting, van 24 augustus tot en met 27 september, heeft te maken met reconstructiewerkzaamheden aan de Insulindelaan: komend vanaf de Berenkuil komt er een rijstrook bij en ook de kruising ter hoogte van de TU/e-ingang wordt hiervoor aangepast.

Auto’s kunnen daarmee aan die kant een maand lang de campus niet op of af. De gemeente zorgt voor een omleidingsroute buiten de campus, de universiteit regelt aangepaste bewegwijzering op het eigen terrein. Gemotoriseerd verkeer is daarmee een paar weken aangewezen op één van de andere twee ingangen: aan de zuidkant (Dorgelolaan) of de westkant (Kennedylaan). Voetgangers en fietsers kunnen de ingang bij de Insulindelaan wél blijven gebruiken.

Thijs Mooren, coördinator terreintechniek bij Dienst Huisvesting van de TU/e, verwacht dat de afsluiting geen onoverkomelijke problemen gaat opleveren. Eerdere langdurige afsluitingen, zoals rond Park Hilaria of bij eerdere grootschalige wegwerkzaamheden rond de campus, waren volgens hem prima te ‘handelen’.

Doorgaand verkeer tussen de Onze Lieve Vrouwestraat en de Berenkuil kan de Insulindelaan in de genoemde periode gewoon blijven gebruiken, met uitzondering van het weekend van 25 september wanneer de kruising ter hoogte van de TU/e-entree opnieuw wordt geasfalteerd.

Kijk hier voor meer informatie op de website Bereikbaar Eindhoven.