Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief
Minisymposium over elektronisch stemmen
24 augustus 2009 - Als je elektronisch stemt, hoe weet je dan dat je stem is aangekomen en hoe voorkom je dat je privacy in het geding komt als je via internet je stem uitbrengt? Dat soort vragen komen aan de orde op het minisymposium ‘Where’s my vote?’, morgen aan de TU/e.

Aanleiding voor het minisymposium op dinsdag 25 augustus is de promotie van ir. Hugo Jonker van de TU/e-faculteit Wiskunde & Informatica. De promotieplechtigheid vindt aansluitend aan het symposium plaats. Van 13.00 tot 15.00 uur zullen drie sprekers over dit onderwerp hun licht laten schijnen.

Eén van de sprekers op het symposium is Rop Gonggrijp. Deze internetpionier was eind jaren tachtig redacteur van hacker-magazine Hack-Tic. In 1993 startte hij de internetprovider XS4ALL. Ook is hij bekend van zijn recente acties tegen elektronisch stemmen. De andere sprekers zijn prof.dr. Peter Ryan (Universiteit van Luxemburg), expert op het gebied van cryptografie en wiskundige modellen van computerbeveiliging, en dr. James Heather (University of Surrey).

Klik hier voor meer informatie.