Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief
Cursor stelt start nieuwe jaargang week uit

31 augustus 2009 - De redactie van Cursor heeft besloten de start van de nieuwe jaargang een week uit te stellen. Het eerste nummer verschijnt daarmee niet, zoals eerder de bedoeling was, op 3 september, maar op donderdag 10 september. Reden voor het uitstel zijn enkele onvoorziene organisatorische problemen.

Door dit uitstel dreigt een aantal Universiteitsberichten in het gedrang te komen, deze staan daarom hieronder.

x36_s.jpg

Keuzevak filosofie
‘Filosofen over vrijheid’ (0FC12) is een keuzevak voor studenten van alle TU/e-opleidingen dat morgen, dinsdag 1 september, begint. Docente is prof.dr. Palmyre Oomen, bijzonder hoogleraar wijsbegeerte en verbonden aan de Radboudstichting.
Het keuzevak wordt aangeboden gedurende de kwartielen A1 en A2, op dinsdag van 13.30 tot 15.15 uur in Potentiaal zaal 13.03. Het eerste college is morgen, dinsdag 1 september, maar instromen op 8 september is ook nog mogelijk. Inschrijven voor dit keuzevak (4 ECTS) kan via Studyweb. Indien gewenst kan het vak ook meetellen voor het Certificaat Filosofie van de TU/e.
Meer informatie is te vinden via OWINFO (onder ‘Vakinformatie’) of verkrijgbaar via de docent: tel. 024-3611560 / 3566545 of mail naar p.m.f.oomen@tue.nl.

Opening Academic Year
All students are warmly invited to the Opening of the Academic Year on September 7 at 4 p.m. in the Auditorium of the TU/e. The theme of this opening will be: internationalization. We therefore encourage the international students to attend!

Talencursussen CTT
Sinds 1 augustus is de inschrijving geopend voor Engels, Spaans, Frans, Italiaans en Russisch via Studyweb. Voor andere talen neem contact op met het secretariaat van het CTT (De Hal 1.39). De cursussen beginnen vanaf vandaag.

Buitengewone ALV Personeelsvereniging
Het bestuur van de Personeelsvereniging nodigt haar leden uit voor een Buitengewone Algemene Ledenvergadering op dinsdag 8 september a.s. vanaf 17.00 uur in het PVOC.
Agenda: Opening / Verkiezing nieuwe voorzitter / Organisatiestructuur van de Personeelsvereniging / Sluiting. Wilt u de vergadering bijwonen, meldt u zich dan aan bij M.C.H. Bakermans, W-hoog 1.122, tel. (247)5580.

Meeting Staff Association
The board of the Staff Association of TU/e would like to invite her members to an extraordinary meeting which will be held at the PVOC on Tuesday September 8th at 17.00 hours.
Order of business: Opening / Election new Chairman / Organizational structure of the Staff Association / Closure. Would you like to attend this meeting, please contact Mrs. M.C.H Bakermans, W-hoog 1.122, telephone number (247)5580.

Cursusaanbod Toegepaste Statistiek
In het kader van het ‘Continuing Engineering Education /Eindhoven’-initiatief, CEE/e, start dit najaar een aantal kortlopende, praktisch georiënteerde cursussen op het gebied van toegepaste statistiek en data analyse. Gepland zijn: Applied Data Analysis with SPSS, Regression and ANOVA with SPSS, Multivariate Data Analysis with SPSS, Categorical Data Analysis with SPSS.
Voor deze cursussen kunnen studenten, medewerkers en alumni van de TU/e zich inschrijven. Voor nadere informatie en inschrijving: www.win.tue.nl/ceee of j.j.m.rijpkema@tue.nl.

ICT cursussen
In september 2009 is er voor studenten en medewerkers van de TU/e de mogelijkheid de volgende cursussen te volgen: Reference Manager, MS Outlook/ Word 2007, HTML, Latex, Applied Data Analysis with SPSS en Programmeertaal C. Voor het totale cursusoverzicht najaar 2009, nadere informatie en inschrijving zie www.ictcursussen.tue.nl.

Ramadan-vasten
Mosaic, T!NT en Humanistisch Studenten Raadswerk(HSR) houden op woensdag 9 september gezamenlijk een Ramadan-lunchbijeenkomst. Wil je weten wat het effect van vasten kan zijn, doe dan mee aan één dag Ramadanvasten. Tijdens de lunch zullen we ervaringen en inzichten uitwisselen en van moslimstudenten meer horen over de betekenis van de Ramadan.
Plaats: Auditorium, tafel Ramadan. Tijd: 13.00 uur. Opgave: tint@tue.nl.

Film over het leven van de profeet Mohammed
Een goede gelegenheid om eens wat meer te weten te komen over de ontstaansgeschiedenis van de Koran en de islam. Plaats: Bunker, vergaderzaal. Tijd: 18.30 uur.

Iftar-maaltijd
Na zonsondergang wordt traditioneel het vasten gebroken. Welkom bij onze gezamenlijke Iftar-maaltijd, de lekkere multi-culti-gerechten en een goed gesprek aan tafel. Plaats: Café TINT. Datum: woensdag 9 september. Tijd: na zonsondergang, 20.09 uur.
Opgave (graag uiterlijk vrijdag 4 september) via mosaic@tue.nl en tint@tue.nl.

Social Evening 4U2
International Students Welcome 4U2 would like to invite you and your friends for the next Social Evening of 4U2 which will take place on Friday September 4th. This time we will have a welcome evening in cooperation with students from Trinity church in Eindhoven (www.trinitychurcheindhoven.org). We will have some games, information about Eindhoven, all you want to know about biking and of course time enough to get to know eachother and enjoy some snacks.
4U2 is a Christian student organization which organizes different events for international students and PhD students in Eindhoven. Anyone who is interested is welcome to join our evening. Our aim is to show hospitality and welcome people of different cultures and backgrounds in the Netherlands and have fellowship together.
Interested? You are more than welcome to come and bring your friends! Date: Friday 04/09/2009 Time: 19:00. Location: Studentencentrum De Bunker (John F. Kennedylaan 3) More info: email or call Froukje (froukje@ifes.nl, 06-15840628).