Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief
Nog weinig animo voor marathon Eindhoven
2 september 2009 - Er is onder studenten en medewerkers van de TU/e nog weinig belangstelling om mee te doen aan de hele of halve marathon van Eindhoven. Voor de wedstrijdloop op 11 oktober hebben zich tot dusver slechts 21 deelnemers aangemeld bij de Eindhovense Studenten Sport Federatie (ESSF). x43_s.jpg

Deelname voor het hardloopfestijn is voor TU/e’ers gratis. Maar het geringe aantal aanmeldingen verbaast Marc Hummelink, vicevoorzitter van de ESSF, niet. Volgens hem zijn vooral de studenten laks als het gaat om voorinschrijvingen.

Vorig jaar liepen ruim vijftig studenten en medewerkers mee. De ESSF verwacht minstens hetzelfde aantal deelnemers tijdens de komende 26ste editie van de Marathon Eindhoven. De voorinschrijving loopt tot en met 15 september. “De ervaring leert dat de meeste lopers zich in de laatste week aanmelden”, aldus de Hummelink.

Deelnemers kunnen kiezen voor de hele of halve marathon (42,195 en 21,1 kilometer). Het is ook mogelijk om deze afstanden als team te lopen met minimaal drie en maximaal vijf personen.

Inschrijven is mogelijk via de website van de ESSF.