Cursor staat op een laag pitje vanwege de zomervakantie, maar op deze site verschijnt nog geregeld nieuws. De eerstvolgende papieren Cursor komt 10 september uit.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief
PF bewapent CvB-voorzitter Lundqvist
7 september 2009 - Ing. Amandus Lundqvist, voorzitter van het College van Bestuur van de TU/e, heeft van studentengroepering PF een paar bokshandschoenen aangeboden gekregen om in Den Haag de strijd aan te gaan voor extra financiële middelen. Lundqvist noemde het cadeau ‘zeer bruikbaar’. x49_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke

Drie weken geleden kreeg onderwijsminister Plasterk al bokshandschoenen van de studentenvakbond LSVb om binnen het kabinet te knokken voor het hoger onderwijs. Vandaag herhaalde de aan de LSVb gelieerde studentengroepering PF deze actie op lokaal niveau. De PF en de LSVb maken zich zorgen over de financiële gevolgen die de crisis en de toegenomen studentenaantallen zullen hebben op de kwaliteit van het hoger onderwijs. Fractievoorzitter Nic van Kooten (links op de foto) vroeg Lundqvist wel om Plasterk niet direct knock out te slaan.

De CvB-voorzitter was aangenaam verrast door het boksgereedschap. “Ook de TU/e kent dit jaar een aanzienlijke aanwas van bachelor- en masterstudenten en hbo’ers die instromen in het schakelprogramma”, zei Lundqvist. “Bij elkaar een groei van zo’n zeventien procent. Daarmee zitten we op het hoogste niveau sinds 1990.” Extra financiële middelen zijn daarom hard nodig, aldus de CvB-voorzitter.

Dat minister Plasterk onlangs beweerde dat de onderwijsfinanciën zullen mee-ademen met de stijging van de studentenaantallen, betitelde Lundqvist als een ‘ambtelijke dwaling’.