Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TU/e-brandweer promoveert
8 oktober 2009 - De TU/e-brandweer is in een jaar tijd in twee brandweer-competities van Brandweervereniging Regio Eindhoven gepromoveerd naar de vierde klasse. In juni werd het korps eerste in klasse vijf van de competitie ‘Basis Brandweerzorg’; vorige week behaalden de pompiers de koppositie in dezelfde klasse van ‘Basis Brandweerzorg Plus’.

In de Basis Brandweerzorg moeten geënsceneerde klussen worden geklaard door een voertuig met zes manschappen. In de ‘plus-competitie’ dient te worden samengewerkt met meerdere voertuigen en andere diensten. Zo kregen de TU/e-brandweer en zes andere regionale korpsen afgelopen weekeinde de opdracht een middelgrote brand met twee voertuigen te blussen en een onwel geworden bevelvoerder te ‘redden’.
Beide wedstrijden werden gehouden in Waalre en georganiseerd door het plaatselijke korps. Aan de competities doen ongeveer dertig gemeente- en bedrijfsbrandweerkorpsen mee.
De TU/e- brandweer wil de wedstrijden in 2010 organiseren. “Ons korps bestaat dan vijftig jaar. We zijn bezig om de wedstrijden volgend jaar naar de campus te halen”, aldus brandweercommandant Mario de Roij van Zuijdewijn. (TA)/.