Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Chatten met scholieren
8 oktober 2009 - Scholieren konden gisteren en vandaag al chattend vragen stellen aan studenten en studieadviseurs ter oriëntatie op een vervolgstudie. Aan het landelijke initiatief van Studiekeuze123.nl doet ook de TU/e mee.
Foto: Niek Brunninkhuis (PHOTO40)

Zeven studenten, die getraind zijn in studievoorlichting, zitten woensdagochtend in Traverse paraat om prangende vragen van scholieren te beantwoorden.
Scholieren kunnen inloggen via www.studiekeuze2daagse.nl. Het loopt aanvankelijk niet storm, maar iets na elven heeft Bouwkundestudente Jolien Bruin de eerste scholier ‘te pakken’. Rogier wil graag van haar weten hoeveel tijd je kwijt bent met je studie en hoeveel huiswerk je hebt.
De chatsessies, waaraan zo’n vijftig hogescholen en universiteiten meedoen, zijn een alternatief voor de Studie Beurs in Utrecht die dit jaar niet doorgaat. Studievoorlichter Marjan van Ganzenwinkel is te spreken over het initiatief. “In deze fase oriënteren scholieren zich. Je kunt voorlichting geven door folders te verspreiden, scholieren te spreken op een studiebeurs en informatie te geven op de website. Deze manier is wat minder statisch dan puur de website met informatie.” (JvG)

Foto: Niek Brunninkhuis (PHOTO40)