Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Lederhosen en Bratwürste bij Japie
13 oktober 2009 - Geheel in stijl -met Lederhosen, groene hoedjes en de typische vrouwelijke ‘dirndl’-jurken- hielden zo’n vijfendertig VKO’ers Scheikundige Technologie met Japie- bestuursleden een Oktoberfest. De studenten deden zich gisteren in FORT, de borrelruimte van Japie, onder meer tegoed aan Bratwürste en Kartoffelsalad. x4_s.jpg
Foto: Bart van Overbeeke.

“We hebben van alles bij de Aldi gehaald om het maar zo Duits mogelijk te houden”, vertelt Evert Cornelissen van Japie. “Met het eten hebben we een bodempje gelegd.” Dat bodempje kwam goed van pas, want er ging daarna nog heel wat bier doorheen. “We hadden in twee uur tijd zo’n zestig liter Weihenstephaner Weisse op”, vertelt Cornelissen. “En daar kwam nog zo’n dertig liter ander bier achteraan.”

Ondertussen moesten de studenten ook nog vragen goed beantwoorden in een quiz. Zo moesten de Bundesländer worden opgenoemd en werd er gevraagd naar de grootste hit van Jan Smit in Duitsland.

De avond kreeg toch nog een Nederlands tintje, toen de polonaise werd ingezet. Volgens Cornelissen heeft iedereen zich goed vermaakt. “Het was goed dat de VKO’ers een keer een eigen activiteit hadden. Dat gebeurt niet zo vaak.” (JvG)