Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Lage opkomst brainstormsessie Bouwkunde
11 maart 2010 - De opleiding Bouwkunde is populair onder studenten. De lage opkomst voor een brainstormsessie over de toekomst van de faculteit wekte daarom verwondering. Gezien de problemen waarmee de faculteit kampt, was meer animo voor de bijeenkomst verwacht.
Foto: Bart van Overbeeke

Ruim twintig studenten en medewerkers kwamen woensdagmiddag 10 maart in de Trappenzaal van Vertigo opdagen om deel te nemen aan de brainstorm Onderwijs 2.0. De bijeenkomst was opgezet door studievereniging CHEOPS.

In kleine groepjes werd eerst gewerkt aan thema’s zoals profilering Bouwkunde, curriculum, financiële middelen, mentaliteit, efficiëntie en faciliteiten. Dat leverde een bonte stoet aan ideeën op. Van supermarkt tot het wij-gevoel. Er bleken genoeg creatieve oplossingen om de afkalvende middelen en financiën van de faculteit te verhelpen. Maar daar stonden ook voorwaarden tegenover. De faculteit zou meer wetenschappelijk bezig moeten zijn, er hoort een mentaliteitsverandering plaats te vinden en de faciliteiten zouden beter benut moeten worden.

De uitkomsten van de bijeenkomst worden binnenkort aangeboden aan het faculteitsbestuur van Bouwkunde. /.