Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Geen laptops gestolen

25 maart 2010 - Voor het eerst in lange tijd zijn er de afgelopen week op het TU/e-terrein géén laptops gestolen. Hay Becks van de beveiliging is tevreden: “Blijkbaar zien studenten, verenigingen en faculteiten in dat er iets moet gebeuren”. De beveiliging en de Federatie Studieverenigingen Eindhoven gingen onlangs met elkaar in gesprek over maatregelen om de hausse aan laptopdiefstallen, vooral tijdens de borrels op donderdagmiddag, een halt toe te roepen. Hierop kwam er extra toezicht op garderobes bij de kroegen en gingen studieverenigingen met de faculteitsbesturen in gesprek over andere maatregelen. Zo worden in elk geval bij Technische Natuurkunde en Werktuigbouwkunde momenteel nieuwe kluisjes aangeschaft die een plek krijgen bij de borrelruimtes.