Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Aanscherping BSA-norm was 1 aprilgrap
15 april 2010 - Het bericht dat de studentenfracties in de universiteitsraad de BSA-norm willen aanscherpen tot het verplicht halen van alle studiepunten in het eerste jaar, dat donderdag 1 april op de voorpagina van Cursor stond, was een 1 aprilgrap. Wie doorklikte naar de site van de universiteitsraad werd daarop gewezen.

Groep-één en de Progressieve Fractie wilden op deze ludieke wijze aandacht vragen voor het debat dat op woensdag 12 mei gaat plaatsvinden met rector Hans van Duijn. Aanleiding daarvoor is een interview met Van Duijn dat eind december in Cursor stond, en waarin hij kritische uitspraken deed over de lage studierendementen en de maatschappelijke betrokkenheid van veel studenten. Op 12 mei bestaat de mogelijkheid om met de rector en vertegenwoordigers van de studentenfracties in discussie te gaan. Het doel is te komen tot alternatieve maatregelen die zorgen voor een studieklimaat met betere rendementen, waarbij nevenactiviteiten mogelijk blijven. De bijeenkomst begint om 11.45 uur in de Senaatszaal (achter de Blauwe Zaal) in het Auditorium. (HK)/.