Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
TomTom op wiskundesymposium

22 april 2010 - Studievereniging GEWIS van de faculteit Wiskunde & Informatica houdt op maandag 3 mei de Kaleidoscoopdag, een wiskundig symposium met uiteenlopende lezingen over verschillende toepassingen van de wiskunde. In het Auditorium komen op die dag cryptografie, financiële wiskunde, ‘swarm theory’, navigatie en beeldverwerking aan bod. In aanvulling op drie academische lezingen verzorgen ook navigatiegigant TomTom en beurshandelaar Optiver een bijdrage. Aanmelden kan via www.kaleidoscoopdag.nl. Op deze site is ook het programma te vinden. Studenten betalen vijf euro, overige belangstellenden twintig. De Kaleidoscoopdag wordt elk jaar door een andere wiskundige studievereniging in Nederland georganiseerd. (TJ)