Eigenlijk kreeg Van Dinther de TU/e-Hyve een beetje in de schoot geworpen toen de vorige beheerder er twee jaar terug mee stopte. Duidelijke doelen had en heeft hij er niet mee: “Ik ben ook niet echt gemotiveerd er iets mee te doen als ik weet dat er toch niemand op kijkt”. Toch telt de Hyve ruim 7.300 leden, die de pagina tot nu toe vooral gebruiken om bijbaantjes onder de aandacht te brengen, activiteiten aan te kondigen, bestuurders voor hun vereniging te zoeken of te melden dat ze met een biertje in een hangmat liggen. “Negenennegentig procent is lid om lid te zijn, dat is met de meeste Hyves zo”, is de overtuiging van Van Dinther.
De derdejaars student -die naar eigen zeggen wekelijks ‘een minuutje’ aan het beheren besteedt, vooral aan het verwijderen van ongepaste content en reclame- denkt dat de Hyve pas iets kan worden als leden meer reden hebben om er te gaan kijken. Hij denkt bijvoorbeeld aan kortingsacties voor activiteiten of voorzieningen op de campus.
Hij hoopt dat de universiteit de Hyve omarmt en kan helpen deze meer onder de aandacht te brengen. Op 17 mei gaat hij hierover in gesprek met onder anderen communicatiemedewerkers, een marketingspecialist en een wetenschapsvoorlichter. Ook de beheerder van de Facebook-pagina van de TU/e is hierbij aanwezig.
Binnen het Communicatie Expertise Centrum (CEC) van de TU/e is sinds kort een beleidsteam actief dat de mogelijkheden van allerlei nieuwe media voor de universiteit bekijkt. (MvdV)/. |