Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Glazen Huis naar 'bruisende studentenstad' Eindhoven
12 mei 2010 - Het Glazen Huis van radiostation 3FM staat eind december 2010 op de Markt in Eindhoven. Dit heeft de zender dinsdag 11 mei bekendgemaakt. Volgens een ‘zeer verheugde’ ir. Harry Roumen, universiteitssecretaris en voorzitter van stichting Citydynamiek, is het “een mooie gelegenheid om te laten zien dat we een bruisende studentenstad zijn”. x4_s.jpg
Het Glazen Huis van 3FM komt in december 2010 op deze plaats op de Markt te staan.

Stichting Citydynamiek heeft er met de gemeente Eindhoven voor gelobbyd om het Glazen Huis en de actie voor het goede doel Serious Request naar Eindhoven te halen. Harry Roumen: “In de Bunker waren studenten al volop aan het bedenken wat ze er omheen kunnen organiseren. Ik verwacht dat er vanuit allerlei studie- en studentenverenigingen initiatieven komen.”

Studievereniging Lucid van Industrial Design houdt jaarlijks een actie om geld in te zamelen voor het initiatief van 3FM. Volgens Dennis de Klein van Lucid is het aan het nieuwe bestuur wat de studievereniging dit jaar doet. “Ik verwacht dat ze wel groter uitpakken, omdat het nu in Eindhoven is. En we proberen al een paar jaar om het liedje dat we altijd op onze borrel draaien op de radio te krijgen. Dat zal dit jaar zeker weer het streven zijn.”

Dj’s van 3FM zenden een week lang radioprogramma’s uit vanuit het Glazen Huis zonder te eten, met het doel geld in te zamelen voor een goed doel. (JvG)