Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
Aanvulling artikel harde knip

3 juni 2010 - In Cursor 30 (20 mei) heeft een artikel gestaan over de harde knip - de maatregel waarbij studenten hun bacheloropleiding geheel moeten hebben afgerond om te worden toegelaten tot een masteropleiding. We meldden in dit artikel dat de eerste studenten die hiermee te maken krijgen, degenen zijn die in 2009/2010 met hun bachelor zijn begonnen. Dit behoeft nog enige verduidelijking. Het gaat concreet om studenten die per september 2012 of later aan een masteropleiding beginnen. Dat kunnen studenten zijn die dit collegejaar zijn begonnen met de bacheloropleiding en over drie jaar met hun master beginnen, maar het kunnen ook studenten zijn die eerder dan 1 september 2009 met de bacheloropleiding zijn begonnen dan wel via een andere weg instromen. (JvG)