Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Op donderdag 9 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief

Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar
BMT-student Verlinden pakt Europees zilver op vlinderslag
15 augustus - Joeri Verlinden, student Biomedische Technologie, heeft zaterdag op de 100 meter vlinderslag zilver veroverd bij de Europese kampioenschappen in Boedapest.  x9_s.jpg
Joeri Verlinden

De Nederlandse zwemmer kwam zaterdagavond in de finale tot een tijd van 51,82 seconden en moest alleen de Rus Jevgeni Korotisjkin (51,73) voor zich dulden. Het brons ging naar de Pool Konrad Czerniak: 52,16.

Verlinden had vrijdag in de halve finales nog de beste tijd neergezet. De tijd die hij in de finale neerzette, betekende tevens een verbetering van het Nederlands record dat al op zijn naam stond. In een eerste reactie liet de BMT-student weten toch te balen van het missen van het goud, maar “aan de andere kant is dit mijn eerste medaille. Dat is ook heel gaaf. En over twee jaar is er weer een EK. Ik kan dit aan. Het is alleen een kwestie van afmaken. Dat moet ik nog leren.” (HK)