Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Op donderdag 9 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

De IntroCursors zijn te vinden in het archief

Special Cursor 50 jaarSpecial Cursor 50 jaar

TU/e opent academisch jaar op 6 september

19 juli 2010 - ‘Engineering your future’ is het thema van de opening van het academisch jaar 2010-2011 op maandag 6 september. Na de ceremonie barst in een tent bij het Hoofdgebouw het feest los met onder meer de Brabantse feestformatie WC Experience. z10.jpg
De WC Experience treedt op tijdens het feest na de opening van het academisch jaar.

De ceremonie in de Blauwe Zaal van het Auditorium begint om 16.00 uur met de plechtige entree van de hoogleraren. Rector Hans van Duijn opent de bijeenkomst vervolgens met zijn lezing getiteld ‘Your future as an engineer’. Aansluitend zijn er voordrachten van Rosalind Williams (hoogleraar geschiedenis der wetenschap en techniek) van het Massachusetts Institute of Technology en van TU/e-alumna Aukje Doornbos, afgestudeerd bij Scheikundige Technologie, werkzaam bij DSM en vorig jaar winnares van de landelijke Young Professional of the Year Award.

De lezingen worden muzikaal ‘onderbroken’ door de Belgische beatboxer Fatty K. De ceremonie wordt afgesloten met de uitreiking van de onderwijsprijzen aan de beste docenten van de TU/e.

Na de plechtigheid, vanaf 17.15 uur, is er een receptie in de hal van het Hoofdgebouw met optredens van 4Bier, rock-’n-roll-, blues- en countryformatie Mississippi Delta Brothers en opnieuw Fatty K. Vanaf 18.30 uur zetten de WC Experience en DJ John Marks een feesttent buiten bij het Hoofdgebouw op zijn kop.

De WC Experience bestempelt zichzelf als een echte ‘rock-’n-loll-band’ die niet snel iets te gek is: ‘Van hoempa tot wals, van accordeonstamper tot scheurende gitaarrock, zolang het maar ‘echte’ muziek is’. DJ John Marks, al jarenlang producer van diverse artiesten als Shaggy, DJ Jean en Gordon, treedt sinds 2004 ook zelf op als ‘floor filler’. Hij brak wereldwijd door met de hits ‘Carnival’ and ‘Insanity’. (MvdV)