You've got the power
    Prints betalen met je gsm
    16 september 2010 - Via je gsm of computer betalen voor prints. Dat is vanaf nu mogelijk aan de TU/e. Geld op zak hebben is niet meer nodig en studenten kunnen nu ook buiten kantooruren overal hun tegoed opwaarderen en prints betalen.

Studenten moeten momenteel tijdens kantooruren bij de receptie of servicebalie van hun faculteit aankloppen om hun printtegoed tegen betaling op te waarderen. Dienst ICT heeft voor deze problemen oplossingen gezocht en stuitte op MyOrder, een programma dat op de smartphone of computer geïnstalleerd kan worden. Deze ‘online portemonnee’ is gekoppeld aan het Print en Kopieer Accounting Systeem (PAS). Ziet een student dat zijn PASkrediet laag wordt, dan kan hij of zij via MyOrder een betaalopdracht naar PAS sturen. Studenten loggen in met hun studentnummer en de geheime code die ze al kregen om op de huidige manier prints te betalen.

Volgens ICT-medewerkers ir. Rinus van Weert en Erik te Nijenhuis is de TU/e de eerste Nederlandse universiteit die een dergelijk systeem voor prints faciliteert. Het blijft mogelijk om prints op de ‘oude manier’ te betalen tot blijkt dat MyOrder voldoende aanslaat. Dienst ICT kijkt bij succes naar mogelijkheden om de dienst uit te breiden. “Te denken valt aan betalen via je gsm bij bijvoorbeeld de Zwarte Doos, bij het Studentensportcentrum of voor dictaten”, meldt ICT-medewerker Erik te Nijenhuis. (JvG)

Je kunt van het systeem gebruikmaken als je MyOrder naar 3669 sms’t. Zie www.myorder.nl voor meer informatie.

As of now, TU/e students can pay their prints by cell phone or computer. Cash is no longer necessary and it is now possible to charge your credit and pay for prints even outside office hours. For more information, check www.myorder.nl.