Virus uitgeroeid
    Computerspel op school voor kennismaking met elektrotechniek
    9 december 2010 - De faculteit Electrical Engineering (EE) heeft met hulp van enkele alumni van Industrial Design een game ontwikkeld. Het doel hiervan is om middelbare scholieren kennis te laten maken met het vakgebied elektrotechniek.

Docenten natuurkunde kunnen het computerspel inzetten bij hun lessen op middelbare scholen. De faculteit presenteert de game morgen, vrijdag 10 december, op een conferentie voor natuurkundedocenten. De dag daarop, 11 december, spelen vwo-leerlingen een wedstrijd op de open dag van de TU/e. Bij de ontwikkeling van ‘E & Eve’s Electrical Endeavors’ waren natuurkundedocenten en middelbare scholieren betrokken. Volgens Astrid van Bilsen, facultair communicatiemedewerkster bij EE, wordt al vaker les gegeven aan de hand van games en dan met name op vmbo-scholen. (JvG)

De game is te vinden op www.eeee.tue.nl.

With the help of several Industrial Design alumni, the Department of Electrical Engineering (EE) developed a game. Aim of the game is to get as many high school students as possible acquainted with electrical engineering. High school physics teachers can use the it in their classes. Check www.eeee.tue.nl.