Biobrandstof buiten bereik
    Communicatiestudenten moeten Shift040 vlottrekken
    3 maart 2011 - Fontysstudenten Communicatie gaan studentenwebsite Shift040 vanaf nu draaiend houden. Dit meldt communicatieadviseur Wies van Kats, die was aangetrokken om de organisatie en toekomst van de site en stichting onder de loep te nemen.

Derdejaarsstudenten Fontys Communicatie moeten een jaar als communicatiebureau leren werken en nemen hier Shift040 als ‘project’ voor. Wies van Kats: “We konden geen nieuwe bestuursleden vinden, maar vinden het wel belangrijk dat de website voor en door studenten blijft bestaan. Dit is een goede constructie.”

Minstens twee communicatiestudenten gaan aan de slag met de website. Zij onderzoeken hoe de site kan worden verbeterd en implementeren die verbeterpunten. Zij gaan ook kijken hoe de toekomst van Shift040 eruitziet als hun jaar erop zit. Een communitymanager (niet-student) is aangetrokken om de kennis binnen Shift040 te waarborgen. Volgens Van Kats wordt er toegewerkt naar een ‘community’ met meer interactie tussen studenten. De redacteuren, een poule van achttien studenten die in meerdere of mindere mate actief zijn, blijft nieuwsberichten schrijven. Volgens Van Kats kan Shift040 voorlopig vooruit met de huidige geldstromen en blijft Shift040 vooralsnog een stichting. (JvG)

From now on, Fontys students of the Department of Communication will maintain student website Shift040. The news was revealed by communication consultant Wies Kats, who was recruited to evaluate the organization and future of the website and its foundation.