Biobrandstof buiten bereik
    Frequentie Cursor begin juli bekend
    3 maart 2011 - Een projectgroep, voor het grootste deel bestaand uit de huidige Cursor-redactie, gaat de komende weken werken aan een bladformule en begroting voor zowel een tweewekelijks als een maandelijks verschijnend universiteitsblad. Aan de hand hiervan neemt het College van Bestuur een beslissing over de verschijningsfrequentie. Begin juli moet dit bekend zijn.

Het CvB heeft vorige week nog geen beslissing genomen met betrekking tot de vraag of Cursor vanaf september eens in de twee weken of eens per maand gaat verschijnen. Buiten de vakantieperiodes om verschijnt Cursor op dit moment nagenoeg wekelijks. De redactie heeft de opdracht gekregen om voor beide varianten een voorstel uit te werken met bijpassende begrotingen. Begin juli moet bekend zijn wat bij de aanvang van het nieuwe collegejaar de frequentie wordt.

Naast de nieuwe plannen voor Cursor wordt er door andere projectgroepen binnen het Communicatie Expertise Centrum (CEC) ook gewerkt aan het opzetten van een nieuwsdienst, waar straks ook de Cursor-redactie onder valt, en aan een plan om in de toekomst meer gebruik te maken van de mogelijkheden voor online communicatie. (HK)

In the next few weeks, a project group consisting mainly of current Cursor editorial staff members will be working on a format and budget for a biweekly as well as for a monthly edition of the university paper. Based on their results, the Executive Board will then decide on the publication frequency. Their verdict is due early July.