Biobrandstof buiten bereik
    Bouwkundestudenten maakten beste studentenontwerp RijnWaalpad
    4 maart 2011 - Bouwkundestudenten bezetten zowel de eerste als tweede plek bij de studenten in een ontwerpwedstrijd. Ze werkten een idee uit voor het RijnWaalpad, de snelfietsroute tussen Arnhem en Nijmegen. De uitreiking was 2 maart in de Stadsschouwburg in Nijmegen. x2_s.jpg
    Een impressie van het winnende ontwerp van de Bouwkundestudenten .

Stadsregio, gemeenten, Fietsersbond en provincie Gelderland willen met innovaties het fietstraject tussen Arnhem en Nijmegen kwalitatief verbeteren. De verwachting is dat de snelfietsroute in 2012 is gerealiseerd. Voor de prijsvraag konden zowel professionals als studenten een ontwerp indienen. Masterstudenten Bouwkunde Mike van Houtum, Geert Janssen, Piet Suijkerbuijk en Robert Wouters wonnen de eerste prijs in de categorie studenten. De jury roemde vooral hun uitwerking met matrixborden. Geert Janssens: “Het idee is dat fietsers informatie krijgen via de borden. Denk aan vertrektijden van de trein, informatie over files die je mijdt door te fietsen, over hoe lang het duurt voordat je op je bestemming bent of over het weer van de volgende dag.” De vier studenten hebben duizend euro gewonnen met hun inzending en mogen de plannen binnenkort presenteren bij bestuurders van de Stadsregio en de ambtelijke stuurgroep RijnWaalpad. De tweede prijs ging naar drie  Bouwkundestudenten (Dirk Arts, Robin de Pagter en Noud Nelissen) die het idee uitwerkten om langs de route aandachttrekkende paviljoens te plaatsen die de fietsers beschutting bieden. In totaal waren er zeven inzendingen van studenten binnengekomen. (JvG)

Students of Architecture, Building & Planning won first as well as second place at a student design contest. They submitted a plan for the RijnWaalpad, the direct bicycle connection between Arnhem and Nijmegen. The awards ceremony was held March 2 in the Nijmegen City Theater.