Biobrandstof buiten bereik
    Icehawks vroeg kampioen
    7 maart 2011 - De Eindhovense ijshockeyvereniging Icehawks is kampioen geworden in de Nederlandse studentencompetitie. De ijshockeyers, waarvan een groot gedeelte studeert aan de TU/e, wonnen afgelopen zondag met 14 – 0 van de Leiden Kings. Door deze overwinning zijn de Icehawks met nog één wedstrijd te spelen niet meer in te halen door de nummer twee, Groningen. x3_s.jpg
    De Icehawks in hun wedstrijd tegen de Leiden Kings. Foto:Rien Meulman.

Ivo van der Linden, speler van de Icehawks, vertelt: “Het ging eigenlijk verdacht goed. Normaal kan Leiden best een sterke tegenstander zijn, maar bij ons liep het gewoon vanzelf.” De laatste keer dat de Eindhovenaren kampioen werden, is veertien jaar geleden. Dat de vereniging binnenkort ook zijn 25-jarig bestaan viert, maakt de titel extra bijzonder. Van der Linden: “We spelen 26 maart een wedstrijd met oud-leden. Het is mooi dat je dan met deze winst de baan op kunt.”

Dat de kampioenswedstrijd op carnavalszondag werd gespeeld had volgens Van der Linden geen effect op het spel. “Iedereen die het ijs op moest had zich 's middags natuurlijk een beetje ingehouden. De verklede supporters op de tribune waren zeker goed voor het moraal. Na de wedstrijd zijn we -in ijshockeyoutfit- natuurlijk wel de stad ingegaan om de overwinning te vieren.”

Eind maart wordt het ijshockeyseizoen afgesloten met een tweedaags toernooi in Amsterdam. De Icehawks spelen dan tegen acht andere teams uit verschillende studentensteden in Nederland. Ook hier maken de Eindhovenaren kans. Van den Hurk: “We hebben dit seizoen alle acht competitieduels gewonnen. Als we de juiste spelers opstellen dan heb ik er wel vertrouwen in.”(GvdN)

The Eindhoven ice hockey club Icehawks won the Dutch student competition. Last Sunday, the ice hockey players, a large number of which are TU/e students, beat the Leiden Kings with 14-0. Because of the win and with only one game left to play, the Icehawks are certain of first place: they are out of reach for number two, Groningen.