Oog op de toekomst
    Faculteitsbibliotheken B en W&I niet meer langer open
    31 maart 2011 - De verlengde openingstijden van de faculteitsbibliotheken Bouwkunde en Wiskunde & Informatica worden na 1 april niet meer voortgezet. Dat heeft het College van Bestuur vorige week besloten.

De verlengde openingstijden waren 1 november vorig jaar november ingegaan op verzoek van rector Hans van Duijn. Uit een eerder gehouden enquête bleek namelijk dat zestig procent van de studenten ruimere openingstijden van de bibliotheek wilde. Behalve het raadplegen van de papieren collectie, gaven de studenten aan dat ze hun bibliotheek ook graag als studieplaats gebruiken.

Maar de praktijk wees de afgelopen vijf maanden anders uit. De belangstelling voor de extra uren, met name in de vroege avond, viel minder hoog uit dan op basis van de enquête werd verwacht. Drs. Jeanne Figdor, directeur van het Informatie Expertise Centrum: “Tijdens de pilot zijn steeds op meerdere tijdstippen tellingen gedaan op de twee locaties. Op basis van deze tellingen, de beschikbare ruimte in de centrale bibliotheek in De Hal en de kosten, heeft het College van Bestuur besloten de pilot niet te verlengen.” (FvO)

Department libraries of Architecture, Building & Planning and Mathematics & Computer
    Science will cancel their extended opening hours after April 1.
    The Executive Board decided on the undoing last week. People didn’t really use the feature.