Oog op de toekomst
    Werktuigbouw bevordert UHD tot hoogleraar
    31 maart 2011 - Dr.ir. Gerrit Peters is per 1 maart 2011 benoemd tot persoonlijk hoogleraar aan de TU/e-faculteit Werktuigbouwkunde. Peters blijft werkzaam binnen de groep Polymer Technology van deze faculteit, waar hij universitair hoofddocent was.

De kersverse hoogleraar dankt zijn promotie volgens de faculteit aan zijn “internationaal aantoonbaar unieke wetenschappelijke bijdragen” op het gebied van reologie (stromingsleer) en kunststofverwerking.

Ook is de 58-jarige Peters betrokken bij biomechanisch onderzoek, zoals de ontwikkeling van hartklepprotheses en de reologie van hersenweefsel, bloedproppen, huid en vet.

Daarnaast ontwikkelde Peters enkele geavanceerde apparaten die momenteel door TU/e-spinoff IME Technologies op de markt worden gebracht.

De benoeming van Peters is persoons-gebonden. Dat betekent dat hij als hoogleraar na zijn emeritaat niet zal worden opgevolgd. (TJ)

Come March 1, dr.ir. Gerrit Peters will be appointed personal professor at TU/e’s Department of Mechanical Engineering. Peters will remain active within the department’s Polymer Technology group, where he used to be an associate professor.