Oog op de toekomst

“Gezellige huisgenoten en koelkasten vol met bier”

31 maart 2011 - Het Eindhovense Studentenhuis ‘De Ranzige Raaf’ is genomineerd voor de titel Studentenhuis van het Jaar 2011. Het dispuuthuis aan de Kleine Bleekstraat is, samen met 28 andere huizen, genomineerd voor de prijs. De winnaar wordt op 19 mei in de Ahoy in Rotterdam bekendgemaakt tijdens ‘Bal11’, het grootste studentengala van Nederland. x1_s.jpg
    Studentenhuis De Ranzige Raaf aan De Kleine Bleekstraat

De bewoners hebben er vertrouwen in dat ze de titel gaan winnen: “De Ranzige Raaf’ is gewoon het gezelligste studentenhuis van Nederland”, vertelt Maarten Bensink, huispraeses en derdejaarsstudent Vastgoed en Makelaardij aan de Fontys. “De huisgenoten zijn gezellig, de koelkasten staan vol met bier en we bieden mensen die te lui zijn om naar huis te fietsen altijd een slaapplek aan”, vult hij aan.

Bensink en zijn huisgenoten hebben zich opgegeven voor ‘Studentenhuis van het Jaar 2011’ nadat ze hiervoor waren gevraagd door de organisatie van de verkiezing, website www.studenten.net. Behalven de titel zijn er ook prijzen te winnen zoals stofzuigers, wasmachines of een weekje naar de zon met het hele huis.

De Ranzige Raaf is het onderkomen van het dispuut Astarte, onderdeel van algemene studentenvereniging SSRE. In het huis wonen vijf studenten waarvan er momenteel twee aan de TU/e studeren, een derde bewoner is net klaar met zijn studie Technische Bedrijfskunde. De woning is gebouwd in de jaren dertig van de vorige eeuw en biedt de laatste drie decennia onderdak aan studenten.

Bal11 is het grootste studentengala  van Nederland. Tijdens deze avond worden behalve het ‘Studentenhuis van het Jaar’, ook de ‘Student van het Jaar’ en de ‘Mooiste Studentenbillen van het Jaar’ bekendgemaakt. En zijn er optredens van Guus Meeuwis en Wolter Kroes & band. De winnaars van verschillende studentencabaretfestivals, zoals het Leids Cabaret Festival en Cameretten krijgen tijdens het gala ook wat podiumtijd.

Wie de bewoners van ‘De Ranzige Raaf’ wil steunen, kan dat doen via http://studentenhuisvanhetjaar.nl/home. Tot vrijdagmiddag 2 april is het mogelijk om een stem uit te brengen.

Cursor geeft drie kaarten weg voor Bal11 om de benoeming van het Studenthuis van het Jaar 2011 bij te wonen. (GvdN)

Eindhoven student house The Rancid Raven has been nominated for the title Student House of the Year 2011. The frat house at the Kleine Bleekstraat shares its nomination with 28 other student houses. The winner will be revealed during Bal11, the largest student dance of the Netherlands. Bal11 will be celebrated in Ahoy, Rotterdam on May 19.