Oog op de toekomst
    Denktank voor studenten
    4 april 2011 - Huisgenoten, disputen of vriendengroepen die het leuk vinden om na te denken over oplossingen voor maatschappelijke of technische vraagstukken, kunnen op 21 april in Enschede terecht voor ’s werelds grootste studentendenktank.

Tijdens de vierde editie van ‘Create Tomorrow’ werken teams van zes tot acht studenten van verschillende wetenschappelijke disciplines aan casussen over duurzame energie, sociale media en veiligheid.

Voor studenten van technische opleidingen zijn specifieke vraagstukken bedacht. Tijdens de vorige editie dachten studenten onder andere na over het beschermen van internationale treinen tegen terrorisme.

De denktank wordt georganiseerd door studenten van de Universiteit Twente. De casussen zijn afkomstig van bedrijven en overheden. De studententeams worden bijgestaan door coaches van drie adviesbureaus.

Alle Nederlandse universiteiten vaardigen een eigen team af, maar studenten kunnen ook een eigen team samenstellen. Alles mag, zolang de leden studeren aan een hogeschool of universiteit en er niet meer dan twee alumni in zitten. Voor het team met het beste idee is er een prijs van vierduizend euro. (HOP)

Student think tank
    March 31, 2011 – Housemates, fraternities and sororities, or groups of friends that enjoy thinking about solutions for social and technical problems can sign up for the world’s largest student think tank in Enschede, held April 21. During the fourth edition of Create Tomorrow, teams of six to eight students from various academic disciplines will be working on cases on sustainable energy, social media, and safety. Technical students will be faced with specific problems designed for them especially. At the previous edition, students thought about ways to prevent international trains from terrorist attacks, for example.