TU/e als thuishaven
    Nieuws | Mens
    Angelo Wentzler.
    “We willen graag op de hoogte gehouden worden”

Ir. Angelo Wentzler is alumnus van de TU/e en van studentencomputervereniging Stack. Hij is een van de bedenkers van de TU/e Puzzle Hunt, die vanaf 9 juni zijn tweede editie beleeft. De Puzzle Hunt moet een jaarlijkse traditie worden, te vergelijken met de Mystery Hunt van MIT.

Vanwaar het uitstel (de vorige editie was in december 2009)?
    “Het bleek lastig om weer een goede reeks vragen te bedenken. We hadden ook meer vragen nodig dan vorig jaar omdat we het concept iets hebben aangepast. Vorig jaar was er een lange keten van twintig vragen en die moest je allemaal goed hebben om het verstopte voorwerp te kunnen vinden. Zelfs het winnende team, dat alle vragen goed had, slaagde er niet in om het voorwerp te vinden. Daarom hebben we de vragen dit jaar opgedeeld in groepjes, waarmee je een soort ‘tussenvoorwerpen’ kunt vinden die weer naar het einddoel leiden. Die tussenvoorwerpen zijn goed voor een troostprijs.”

Wat kun je vertellen over de vragen?
    “We hebben gekozen voor vragen waarop het antwoord niet gemakkelijk te vinden is op internet. Dat bleek niet eenvoudig: zo is er een vraag met anagrammen gesneuveld omdat er een site blijkt te bestaan die anagrammen voor je uitrekent.”

Kunnen we de volgende editie wel over een jaar verwachten?
    “Als het goed is wel. De zomer is een veel gunstiger jaargetijde voor de Puzzle Hunt. We hebben dit jaar een trainee gehad van Stack om te helpen bij het opzetten van de Puzzle Hunt. We willen in de toekomst meer mensen hierbij betrekken, want voor twee mensen met een drukke baan is het toch wel erg veel werk.”

Nog verzoekjes?
    “Op onze site puzzlehunt.stack.nl kunnen de deelnemers dit jaar berichten achterlaten. We willen iedereen oproepen dat vooral te doen. Vorige keer was dat namelijk de grootste teleurstelling voor ons: je bent maanden bezig aan de voorbereidingen en vervolgens voltrekt het spel zich volledig buiten je zicht. We vinden het fijn om op de hoogte gehouden te worden via de site of via de mail. (TJ)

Ir. Angelo Wentzler is an alumnus of TU/e and of Student Computer Association Stack. He’s one of the initiators of TU/e’s Puzzle Hunt that will be celebrating its second edition starting June 9.