TU/e als thuishaven
    Massimo Mischi naar finale BIG Award
    26 mei 2011 - Dr.ir. Massimo Mischi van de faculteit Electrical Engineering is de winnaar van de laatste voorronde van de BIG (Best Innovator Group) Award.
    Massimo Mischi ontvangt het finalebewijs van Ton Backx. Foto | Rien Meulman

Mischi liet woensdagmiddag 18 mei prof.dr.ir. Jom Luiten (Technische Natuurkunde) en dr.ing. Cees Bastiaansen (Scheikundige Technologie) tijdens een presentatie in de Blauwe Zaal achter zich. Mischi mag het in de finale op 16 november opnemen tegen Bert Blocken van Building Physics en Michael Boot van Combustion Technology. De uiteindelijke winnaar mag een promovendus aan zijn vakgroep toevoegen.

Om de BIG Award uiteindelijk te winnen, moeten de onderzoekers de jury en het publiek ervan overtuigen dat zij de meest veelbelovende jonge groep van de TU/e vertegenwoordigen. De drie presentaties in deze laatste voorronde ontliepen elkaar weinig. Omdat het oordeel van de jury geen doorslag gaf (Luiten-Mischi: 3-3), mocht het publiek kiezen. De talrijk aanwezige faculteitgenoten bezorgden uiteindelijk Mischi de overwinning.

Mischi studeerde Electrical Engineering aan de Universiteit van Rome en kwam in 2000 voor een promotie naar de TU/e. Met gebruikmaking van minuscule gasbelletjes en echo-cardiografie lukte het hem de hartfunctie goed in kaart te brengen. Na zijn promoveren in 2004 werd hij universitair docent bij de capaciteitsgroep Signal Processing. (FvO)

Dr.ir. Massimo Mischi of the Department of Electrical Engineering won the last preliminary round of the BIG (Best Innovator Group) Award. Last Wednesday afternoon, May 18, he eliminated prof.dr.ir. Jom Luiten (Applied Physics) and dr.ing. Cees Bastiaansen (Chemical Engineering) with his presentation in the Blauwe Zaal. During the finals on November 16, Mischi will be competing against Bert Blocken of Building Physics and Michael Boot of Combustion technology. The winner will be awarded with an extra PhD candidate for their department.