TU/e als thuishaven
    Lex Lemmens kartrekker nieuw bachelorcurriculum
    26 mei 2011 - Dr.ir. Lex Lemmens, nu onder meer nog actief als opleidingsdirecteur bij de faculteit Industrial Engineering & Innovation Sciences, gaat de taskforce leiden die aan de slag gaat met de invoering van een nieuw bachelorcurriculum. Hij is ook beoogd dean van het nog op te richten Bachelor College. Lemmens gaat fulltime aan de slag met de nieuwe functie en wil voor de zomervakantie al een aantal projecten in gang gezet hebben.

Lemmens maakte de eerste drie maanden van dit jaar ook deel uit van de taskforce die de plannen heeft ontwikkeld. Komend jaar moeten die plannen uitgewerkt en ingevoerd worden. Lemmens: “Daarbij moeten zeer veel aspecten bekeken en bestudeerd worden: didactische zaken, de financiering, de verroostering, et cetera.”

De deelnemers aan de nieuwe taskforce worden volgende week officieel benoemd door het College van Bestuur. Namen noemt Lemmens nog niet, maar de taskforce zal bestaan uit zes medewerkers en minimaal twee studenten. Externe expertise wordt voorlopig niet ingehuurd. Lemmens realiseert zich terdege dat hem en de taskforce een enorme klus wacht. “Daarom wil ik ook zo snel mogelijk aan de slag. Ik ben nu druk bezig al mijn huidige werkzaamheden af te bouwen, want dit is een taak die me volledig in beslag gaat nemen.” Voor de zomervakantie wil hij al een aantal projecten in gang gezet hebben en hij verwacht dat in september 2012 al een aantal onderdelen uit het plan opgestart kunnen worden. “In september 2013 moeten we helemaal over zijn naar het nieuwe systeem en het zal dan nog wel enige jaren duren om hier echt helemaal in te groeien.” (HK)

Dr.ir. Lex Lemmens, currently active as Education Director at the department of Industrial Engineering & Innovation Sciences, among other things, will be leading the task force concerned with the implementation of a new bachelor curriculum. He’s also the intended dean of the new Bachlor College that’s yet to be set up.