TU/e als thuishaven
    Dieven ontdekken kluisjes
    26 mei 2011 - Weer drie diefstallen deze week op de TU/e-campus. De daders hadden deze keer kluisjes als doelwit. Desondanks raadt de beveiliging aan om laptops nog steeds daarin op te bergen. “Dat is altijd nog beter dan spullen ergens los laten staan.”

Uit een kluisje in de K-vleugel van het Paviljoen verdween een tas met laptop. Deze tas werd later, inclusief laptop, teruggevonden in Potentiaal. Daar werden bij studievereniging Thor twee andere kluisjes opengebroken waaruit ook twee laptoptassen werden meegenomen. Op sommige faculteiten hangen camera’s bij de kluisjes, maar niet overal.

Beveiliger Hay Becks baalt hoorbaar. “We hebben wel wat signalementen, maar daar komt nog geen duidelijk beeld uit naar voren. We doen ons best, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg.” Het probleem is dat de dieven (waarschijnlijk zijn het er twee) volgens het signalement makkelijk kunnen doorgaan voor studenten. “Ze hebben die leeftijd, en kleden en gedragen zich als studenten”, aldus Becks. Hij is er echter vrij zeker van dat het géén studenten zijn die de diefstallen plegen.

Wie iets verdachts ziet, wordt verzocht om te bellen met de beveiliging: 040-247 2020. Studenten wordt nog steeds aangeraden om de kluisjes te gebruiken. “Spullen los neerzetten is nooit goed, en bij de kluisjes is de kans dat ze toch een keer betrapt worden groter.” (SK)

Three more thefts this week. This time, the perpetrators were after locker content. Still, security advises to keep storing laptops in lockers. “After all, it’s better than having your stuff lie around.”