TU/e als thuishaven

Eindhoven tweede op GNSK

31 mei 2011 - De Eindhovense sporters zijn afgelopen weekend tweede geworden op het Groot Nederlands Studenten Kampioenschap (GNSK) in Utrecht. De thuisspelende studenten wonnen het grote sportevenement, waarbij studententeams uit heel Nederland het tegen elkaar opnamen. Groningen werd derde. x12_s.jpg
    De Eindhovense volleyballers haalden de eerste plek op het GNSK.

Zo’n tweehonderd Eindhovense sporters gingen afgelopen weekend naar Utrecht om de vorig jaar behaalde titel te verdedigen. Sietse Jak, voorzitter van de Eindhovense Studenten Sport Federatie, laat weten dat er enerzijds teleurstelling is dat dit niet is gelukt, maar dat de Eindhovenaren aan de andere kant tevreden zijn vanwege de tweede plaats. Om daaraan toe te voegen: “Volgend jaar winnen we natuurlijk wel weer.”

De tegenstand hadden de TU/e- en Fontys-studenten uit een andere hoek verwacht. Jak: “Eerdere jaren streden we met Nijmegen om de titel, nu bleek Utrecht heel sterk te zijn.” De studenten namen het tegen elkaar op in sporten als badminton, judo, rugby en voetbal. Eindhoven bleek onder meer uit te blinken in het volleybal: zowel het dames- als herenteam haalde daarbij een eerste plaats.

Het sportevenement wordt in 2012 in Eindhoven gehouden. (JvG)

Eindhoven second at GNSK

Last weekend, Eindhoven sportsmen and women ended in second place at the Grand Dutch Student Championships (GNSK) in Utrecht. The student home teams won the major sports event during which students from all over the Netherlands compete. Groningen nabbed third place.