TU/e als thuishaven
    Simon Mathijssen ontvangt tweede prijs DSM
    1 juni 2011 - TU/e-alumnus dr.ir. Simon Mathijssen heeft gisteren, 31 mei, de tweede prijs gekregen bij de DSM Science & Technology Awards. Mathijssen was genomineerd op basis van zijn promotieonderzoek naar organische (‘plastic’) micro-elektronica, dat hij deels bij Philips en deels aan de TU/e uitvoerde.

Mathijssen kreeg zijn prijs, een bedrag van vijfduizend euro, uitgereikt op Kasteel Vaalsbroek. De technisch natuurkundige promoveerde afgelopen september aan de TU/e onder begeleiding van prof.dr.ir. René Janssen en prof.dr. Dago de Leeuw. Zijn proefschrift had als titel ‘Probing dynamic interfaces in organic electronics.’

De eerste prijs van de DSM Science & Technology Awards ging naar dr. Emiel de Smit, die onlangs in Utrecht promoveerde op onderzoek naar de Fischer-Tropsch-processen. Die kunnen worden gebruikt om biomassa om te zetten in vloeibare brandstoffen. Ook de derde plaats ging overigens naar een Nederlander, Matthijs Jore van Wageningen Universiteit. De zes overige genomineerden, uit België en Noord-Duitsland visten achter het net.

DSM reikt de prijs jaarlijks uit aan een promovendus of recent gepromoveerde voor innovatief onderzoek met potentie voor praktische toepassingen. (TJ)

Simon Mathijssen wins second prize at DSM
    On May 31, TU/e alumnus dr.ir. Simon Mathijssen was awarded second prize at the DSM Science & Technology Awards. Mathijssen was nominated for his PhD research into organic (‘plastic’) microelectronics. He conducted his research partly at Philips and partly at TU/e.