TU/english?
    Team Gijskoenfrits bedenkt beste duurzame verpakkingsoplossing
    10 juni 2011 - Het team Gijskoenfrits heeft de UPS Prêt à Transporter Challenge gewonnen. Koen de Greef, Frits Stam, Gijs Houdijk hoorden vandaag dat ze de wedstrijd gewonnen hebben, waarbij studenten van Industrial Design een duurzaam kledingverpakkingssysteem ontwierpen voor transporteur UPS. x5_s.jpg
    V.l.n.r.: Harld Peters (country-manager UPS Benelux) en studenten Gijs Houdijk, Koen de Greef en Frits Stam. Foto l Sonja Joosten.

Het prototype van de drie studenten werd vandaag onthuld in het Auditorium. Team Gijskoenfrits maakte een constructie van een kunststof raamwerk waarmee kleding hangend kan worden vervoerd. Het is mogelijk om meerdere kledingstukken in één verpakking te vervoeren. De studenten maakten gebruik van duurzaam plastic en het is mogelijk om de constructie op te vouwen.

Na een eerdere selectie, waren vier studententeams van Industrial Design geselecteerd om innovatie oplossingen te bedenken. De huidige oplossingen in de mode-industrie om kleding hangend te vervoeren, zijn over het algemeen relatief duur en niet zo snel. Bovendien signaleert UPS een ‘toenemende vraag naar alternatieve verpakkingssystemen die zowel duurzaam als herbruikbaar zijn’. Het winnende concept dient als basis voor de commerciële implementatie van UPS’ nieuwe verpakkingsoplossing. De bedenkers mogen een bezoek brengen aan UPS in de Verenigde Staten. (JvG)

Team Gijskoenfrits designs best sustainable packaging solution
    Team Gijskoenfrits won the UPS Prêt à Transporter Challenge. Today, Koen de Greef, Frits Stam and Gijs Houdink heard they are the winners of the challenge, for which Industrial Design students were asked to design a sustainable clothing packaging system for shipping company UPS.