Cancan voor jarige TU/e
    Moulin Rouge: zoet en goed
    23 juni 2011 - Driemaal is het Parktheater afgelopen weekend omgetoverd tot een bijzondere nachtclub. Studenten, TU/e-medewer-kers en professionals zongen in prachtige kostuums het verhaal van de liefde tussen de arme toneelschrijver Christian en de prachtige dame van lichte zeden Satine. De musical Moulin Rouge was ‘bovenverwachting goed’.
    Foto | Bart van Overbeeke

Het publiek is enthousiast over de musical die geproduceerd is ter ere van het elfde TU/e-lustrum, op initiatief van Doppio en Quadrivium. Masterstudent ID Gilles van Wanrooy: “Ik vind het bovenverwachting goed. Vooral de muziek van Ensuite en Bigband Studentproof vind ik indrukwekkend.” De Indiase Bobby Johny Varocky kreeg zijn entreekaartje via een facebook-/twitteractie van Cursor. Hij heeft zich goed ingelezen om de Nederlandstalige musical te begrijpen. “Ik ken daardoor de karakters en weet wie goed is of slecht. Samen met de mimiek van de spelers kan ik het zoete liefdesverhaal goed volgen.”

Leuk vonden CvB-leden Jo van Ham en Harry Roumen, voorzitter van de lustrumcommissie Ton Backx en hoofd Studium Generale Lucas Asselbergs het ook; zij mochten in een figurantenrol het bordeel van binnenuit bijwonen. (NS)

Zie voor alle foto’s de facebookpagina van Cursor.

Last weekend, the Park Theater was transformed into a very special night club no less than three times. Dressed up in the most beautiful costumes, students, TU/e staff and professionals reenacted the tale of poor playwright Christian and the ravishing working girl Satine. The musical Moulin Rouge was ‘even better than expected’.