Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

URE derde op circuit Silverstone
    18 juli 2011 - University Racing Eindhoven (URE) is derde geworden met hun elektrische auto URE06 op het circuit van het Engelse Silverstone. Dertien teams deden van 13 tot 17 juli mee aan de Formula Student Electric Competition. Een team van de TU Delft werd eerste. x12_s.jpg

Volgens Arjan van der Linden, Operations Manager bij URE, overheerst bij de teamleden tevredenheid over de derde plek. “We zijn voor het eerst gefinisht bij het onderdeel Endurance, waarbij je 22 kilometer moet rijden. Vorig jaar hadden we bijvoorbeeld problemen door de regen, maar ondanks dat we ook nu volledig in de regen reden, is het allemaal goed gegaan. Je leert van je fouten.”

Over de prestatie van Delft zegt Van der Linden: “Het is heel knap van hen, zeker ook omdat ze voor de eerste keer meedoen aan de elektrische competitie.” Volgens de Operations Manager hebben ze hun winst onder meer te danken aan de ruime ervaring die ze al hadden bij de ‘gewone’ studentencompetitie.

De teams krijgen op verschillende onderdelen punten. Zo moeten ze een presentatie geven, het acceleratievermogen demonstreren en sprinten. Het Eindhovense studententeam racet dit seizoen nog in Oostenrijk (24 tot 31 juli) en in Duitsland (2 tot 7 augustus).

Tussentijds brengt het team nog kleine verbeteringen aan, maar er worden geen grote aanpassingen gedaan. Van der Linden: “Vorig jaar behaalden we bij de drie races een derde, tweede en eerste plek. Het zou mooi zijn als dat dit jaar ook gebeurt.” (JvG)

URE third on Silverstone track
    University Racing Eindhoven (URE) came in third on the English Silverstone racing track with their electric car URE06. From July 13-17, thirteen teams have participated in the Formula Student Electric Competition. One of TU Delft’s teams nabbed first place.