Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Intro gaat voor wereldrecord ‘planking’
    25 juli 2011 - Tijdens de Intro, dit jaar van 22 tot en met 26 augustus, wil de introcommissie het wereldrecord ‘planking’ vestigen. Met 1.800 personen gaan ze op vrijdag 26 augustus ‘planken’ in het PSV-stadion. x17_s.jpg

Op de laatste dag van de Intro wil de organiserende introcommissie graag iets bijzonders doen, iets wat de aandacht trekt. Er werd gezocht naar uitdagingen waarmee een Guinness World Record gehaald zou kunnen worden. Het liefst een technische uitdaging, maar dat bleek niet realiseerbaar.

Het werd uiteindelijk ‘planking’, de internetrage waarbij je je als een plank laat fotograferen. Het liefst in de meest bizarre posities. De aanvraag bij Guinness is inmiddels gedaan, maar de introcommissie heeft nog niets teruggehoord.

"We doen die vrijdag eerst een warming-up onder leiding van een fysiotherapeut van PSV, en daarna doen we op de tribunes de recordpoging ‘planking’”, zegt Joep van Dun van de introcommissie.

Van Dun verwacht dat er 1.800 mensen meedoen aan de recordpoging. Daaronder zijn zo’n 1.300 introgangers. Zoveel aankomende studenten hebben zich tot nu toe ingeschreven voor de Intro. Dat zijn er nu al 150 meer dan vorig jaar, toen 1.150 nuldejaars deelnamen aan de Intro. (BS)

Kijk voor meer info op: www.tue.nl/intro

Intro to attempt world planking record
    During the university’s introductory period, from August 22-26, the intro committee wants to establish the world planking record. On Friday, August 26, they’ll be planking at PSV Stadium with 1,800 participants. For the intro’s last day, the organization wanted to do something special that would attract attention. They started thinking of challenges hat could make the Guinness World Records. A technical challenge was preferred, but that turned out to be impossible. In the end, they decided on planking, the Internet hype for which people are photographed as ‘planks’, preferably in bizarre positions.