Ook de Cursor-redactie geniet van een welverdiende zomervakantie. Dit betekent niet dat er niets gebeurt aan de TU/e en dat daar niet over wordt geschreven. Op deze plek vindt u daarom geregeld nieuws deze zomer.

Volg de Cursor ook via Twitter (@tuecursor) en Facebook.

Op donderdag 8 september verschijnt de eerste papieren Cursor van de nieuwe jaargang.

Over twee rijbanen voor spantenvervoer W-hal

25 juli 2011 -Tweeëntwintig spanten van vijftien bij zeven meter per stuk zijn vrijdag- en zaterdagnacht van Hardenberg naar de TU/e-campus verplaatst. In totaal reden tien vrachtwagens naar de campus met het materiaal dat gebruikt wordt voor de nieuwbouw van de W-hal – het toekomstige MetaForum. x18_s.jpg
    De vrachtwagens met spanten arriveren op de campus. Foto l Bart van Overbeeke

De spanten, die gemiddeld acht ton wegen, zijn horizontaal vervoerd over twee rijbanen. Om het terrein op te kunnen, zijn de slagbomen aan de Dorgelolaan platgelegd, is er een lantaarnpaal verwijderd en zijn verkeersborden op de route over de campus weggehaald. Inmiddels is alles weer teruggeplaatst. Zaterdagochtend is gestart met het lossen en plaatsen van de spanten, die eind deze week geplaatst moeten zijn.

MetaForum is als het goed is in juli 2012 klaar voor gebruik. In het gebouw komen onder meer de universiteitsbibliotheek en de faculteit Wiskunde & Informatica. Kijk voor een impressie van MetaForum op www.facebook.com/tuecursor.(JvG)

Klik hier voor een filmpje van Studio040 over het plaatsen van de spanten.

Last Friday and Saturday night, twenty-two trusses measuring fifteen by seven meters each were moved from Hardenberg to university grounds. A total of ten trucks made their way to campus, carrying the material that will be used for the new W-hal construction – the future MetaForum.